REGULAMIN KORZYSTANIA Z APLIKACJI MOBILNEJ
„WSPARCIE W GDAŃSKU”
SPIS TREŚCI:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
WYMAGANIA TECHNICZNE I ZASADY DOSTĘPU DO APLIKACJI
REJESTRACJA UŻYTKOWNIKA/UŻYTKOWNICZKI
ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI
ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA
ZAKOŃCZENIE KORZYSTANIA Z APLIKACJI ORAZ USUNIĘCIE DANYCH
PRYWATNOŚĆ I POUFNOŚĆ
REKLAMACJE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Niniejszy regulamin określa zasady, warunki i zakres korzystania z aplikacji mobilnej „Wsparcie w Gdańsku” przeznaczonej na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android oraz iOS (dalej nazywana: „Aplikacja”) i stanowi regulamin w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
1.2 Właścicielem i operatorem Aplikacji, a także usługodawcą świadczonych za jej pośrednictwem usług, jest Fundacja Oparcia Społecznego Aleksandry FOSA z siedzibą w Gdańsku przy ul. Fryderyka Chopina 42, 80-268, KRS: 0000298471, dalej nazywana „Operator”.
1.3 Użytkownikiem/Użytkowniczką Aplikacji w rozumieniu Regulaminu jest osoba fizyczna, która poprzez Aplikację zainstalowaną na własnym urządzeniu mobilnym korzysta z oferowanych przez Aplikację funkcjonalności, dalej nazywany: „Użytkownik/Użytkowniczka”.
1.4 Usługi świadczone za pośrednictwem Aplikacji:
1.4.1 „Szukaj Wsparcia” – Wyszukiwarka instytucji. Wyszukiwarka instytucji wsparcia, której zadaniem jest umożliwienie Użytkownikowi/Użytkowniczce samodzielnie wyszukanie oferty wsparcia w Gdańsku w obszarze zdrowia psychicznego, równego traktowania oraz uzależnień. Opcja dostępna jest zarówno dla osób niezarejestrowanych o zarejestrowanych.
1.4.2 Nowe wiadomości. Moduł umożliwia odczytywanie nowych wiadomości z zakresu wsparcia osób z zaburzeniami psychicznymi oraz wsparcia osób doświadczających dyskryminacji oraz uzależnień.
1.4.3 Rezerwacja konsultacji. Funkcjonalność daje możliwość zapisu przez aplikację na spotkanie z konsultantem/konsultantką Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego oraz Gdańskiego Centrum Równego Traktowania. Wymagane jest podanie dodatkowo numeru telefonu w celu kontaktu przez konsultanta/konsultantkę. Rezerwacja jest zatwierdzana przez operatora aplikacji.
1.4.4 Wesprzyj Fundację FOSA – Funkcjonalność wyświetla informację o możliwości przekazania 1,5% Organizacji Pożytku Publicznego jaką jest Fundacja FOSA.
1.4.5 Punkt Informacyjno – Konsultacyjny: Treningi. Funkcjonalność dająca możliwość korzystania z 7- dniowych treningów, szkolących wybraną i dostępną w aplikacji umiejętność psychologiczną/społeczną w obszarze zdrowia psychicznego.
1.4.6 Punkt Informacyjno – Konsultacyjny: Połączenie z konsultantem/konsultantką. Funkcjonalność umożliwia telefoniczny kontakt z konsultantem/konsultantką uruchamiając domyślną aplikację użytkowania do wykonywania połączeń telefonicznych.
1.4.7 Punkt Informacyjno – Konsultacyjny: Sprawdź się – Funkcjonalność umożliwia weryfikację problemu uzależnienia poprzez rezygnację z substancji lub zachowania na zaplanowany okres.
1.4.8 Punkt Informacyjno – Konsultacyjny: „Testy”. Funkcjonalność umożliwia przeprowadzenie testów z zakresu uzależnień w celu oceny problemu.
1.4.9 Punkt Informacyjno – Konsultacyjny: O PIK. Funkcjonalność umożliwia zapoznanie się Użytkownika/Użytkowniczki z działaniami projektu.
1.4.10 Gdańskie Centrum Równego Traktowania: Zgłoś nierówne traktowanie. Użytkownik/Użytkowniczka ma możliwość wysłać wstępne zgłoszenie w zakresie naruszenia w równym traktowaniu za pośrednictwem adresu e-mail.
1.4.11 Gdańskie Centrum Równego Traktowania: Połączenie z konsultantem/konsultantką. Funkcjonalność umożliwia telefoniczny kontakt z konsultantem/konsultantką uruchamiając domyślną aplikację użytkowania do wykonywania połączeń telefonicznych.
1.4.12 Gdańskie Centrum Równego Traktowania: Często zadawane pytania. Funkcjonalność umożliwia zapoznanie się z najczęściej powtarzającymi się pytaniami kierowanymi do GCRT.
1.4.13 Gdańskie Centrum Równego Traktowania: Quiz. Funkcjonalność umożliwia wykonanie zadań do oceny swojej świadomości w zakresie równego traktowania i zachowań i postaw niedyskryminujących.
1.4.14 Gdańskie Centrum Równego Traktowania: O GCRT. Funkcjonalność umożliwia zapoznanie Użytkownika/Użytkowniczki z działaniami projektu.
1.5 Aplikacja możliwa jest do pobrania ze sklepu internetowego: Google Play oraz iStore
1.6 Przed korzystaniem z Aplikacji, Użytkownik/Użytkowniczka rejestracji zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu oraz Zasadami ochrony prywatności i ich zaakceptowania.
1.7 Użytkownik/Użytkowniczka, podczas realizacji procesu rejestracji, zawartych w formularzu rejestracyjnym dostępnym w Aplikacji, wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Operatora zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych (dalej również jako RODO).
1.8 Pobranie Aplikacji ze sklepu wskazanego w pkt 1.5 Regulaminu, jak również korzystanie z oferowanych za jej pośrednictwem podstawowych usług jest bezpłatne.
1.9 Koszty transmisji danych wymaganych do pobrania, instalacji, uruchomienia i korzystania z Aplikacji pokrywają jej Użytkownicy we własnym zakresie, na podstawie umów zawartych z operatorami telekomunikacyjnymi lub innymi dostawcami usług internetowych.
1.10 Aplikacja stanowi przedmiot praw wyłącznych Operatora i jego partnerów i podlegają ochronie prawnej.
1.11 Użytkownik/Użytkowniczka ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
2 WYMAGANIA TECHNICZNE I ZASADY DOSTĘPU DO APLIKACJI
2.1 Aplikacja dostępna jest dla wszystkich osób korzystających z urządzeń mobilnych, które to urządzenia spełniają wymagania techniczne i na które ww. osoby pobiorą Aplikację z odpowiedniego sklepu z aplikacjami i prawidłowo ją uruchomią.
2.2 Urządzenie mobilne Użytkownika/Użytkowniczki, na którym ma zostać uruchomiona Aplikacja, powinno spełniać wymagania techniczne dotyczące systemu operacyjnego opisane we właściwym dla danego systemu operacyjnego sklepie.
2.3 Do uruchomienia i prawidłowego działania Aplikacji niezbędne jest aktywowanie funkcji połączenia internetowe przez operatora sieci komórkowej lub Wi-Fi.
2.4 Aby korzystać w pełni z funkcjonalności Aplikacji Użytkownik/Użytkowniczka zobligowany/a jest dokonać rejestracji za pośrednictwem Aplikacji.
3 REJESTRACJA UŻYTKOWNIKA
3.1 W trakcie korzystania z aplikacji, w celu uruchomienia pełnej funkcjonalności aplikacji Użytkownik/Użytkowniczka powinien/powinna przejść proces rejestracji w Aplikacji, polegającej na założeniu indywidualnego konta Użytkownika/Użytkowniczki, dalej nazywany „Rejestracja”.
3.2 Do dokonania Rejestracji wymagane jest podanie przez Użytkownika/Użytkowniczkę:
3.2.1 adres e-mail;
3.2.2 hasło;
3.2.3 powtórzone hasło;
3.2.4 potwierdzenie przez Użytkownika/Użytkowniczkę, że zapoznał/a się z Regulaminem i akceptuje jego treść.
3.3 Po dokonaniu rejestracji, na podany przez Użytkownika/Użytkowniczkę podczas Rejestracji adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem rejestracji.
3.4 Uruchomienie i zalogowanie się do Aplikacji (lub posiadanie Aplikacji uruchomionej w tle) jest konieczne dla korzystania z Urządzenia oraz funkcjonalności Aplikacji.
3.5 Użytkownikowi/Użytkowniczce przysługuje prawo usuwania swoich danych podanych podczas Rejestracji oraz zmiany ustalonego podczas Rejestracji hasła. Edycja danych, usunięcie oraz zmiana hasła możliwa jest za pośrednictwem Aplikacji.
3.6 W trakcie Rejestracji, jak również w związku z korzystaniem z Aplikacji, Użytkownik/Użytkowniczka zobowiązany/a jest do zachowania w tajemnicy hasła do logowania w Aplikacji oraz nieudostępniania go innym osobom.
3.7 Użytkownik/Użytkowniczka ponosi wyłączną odpowiedzialność za ujawnienie przez niego/nią osobom trzecim hasła do logowania w Aplikacji.
3.8 Operator informuje, że nie weryfikuje tożsamości Użytkowników podczas ich Rejestracji.
4 ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI
4.1 Użytkownicy są zobowiązani do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z obowiązującym prawem, Regulaminem i regulaminem sklep “Play” oraz „iStore”, a także z zasadami współżycia społecznego, w tym ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet i aplikacji mobilnych.
4.2 Użytkownicy są zobowiązani do korzystania z Aplikacji i Urządzenia w sposób nieuciążliwy, z poszanowaniem dóbr osobistych osób trzecich i wszelkich innych przysługującym im praw;
4.3 Użytkownicy są zobowiązani powiadomić Operatora o każdym przypadku naruszenia ich praw w związku z korzystaniem z Aplikacji.
5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ OPERATORA
5.1 Operator prowadzi bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem Aplikacji, dba o poprawność jej działania.
5.2 Użytkownik/Użytkowniczka zobowiązany/a jest zapewnić możliwość poprawnego funkcjonowania Aplikacji w zakresie, w jakim jest to zależne od Użytkownika/Użytkowniczki. Za działania usług innych niż Aplikacja odpowiedzialność ponoszą ich operatorzy i dostawcy.
6 ZAKOŃCZENIE KORZYSTANIA Z APLIKACJI ORAZ USUNIĘCIE DANYCH
6.1 Użytkownicy w każdym momencie mogą przestać korzystać z Aplikacji. W szczególności, gdy nie zaakceptują zmian wprowadzonych w Regulaminie. Zaprzestanie korzystania z Aplikacji wymaga wyłącznie usunięcia z urządzenia mobilnego. Usunięcie Aplikacji z urządzenia mobilnego nie jest równoznaczne z usunięciem konta Użytkownika/Użytkowniczki.
6.2 W celu usunięcia danych osobowych Użytkownik/Użytkowniczka może skorzystać z opcji dostępnej w Aplikacji w panelu „profil użytkownika” „Usuń dane” co spowoduje usunięcie danych;
W każdy wypadku, Użytkownik/Użytkowniczka może przesłać prośbę o usunięcie danych osobowych na adres e-mail: aplikacja@fundacjafosa.pl.
6.3 W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik/Użytkowniczka dopuszcza się działań zabronionych prawem, Regulaminem, naruszając zasady współżycia społecznego, godząc w dobre imię Operatora, Operator może podjąć wszelkim prawem dozwolone działania względem Użytkownika/Użytkowniczki.
7 PRYWATNOŚĆ I POUFNOŚĆ
7.1 Administratorem danych osobowych jest Operator – Fundacja Oparcia Społecznego Aleksandry FOSA. Szczegółowe dane o Administratorze, Inspektorze ochrony danych oraz zasady ochrony danych osobowych Użytkowników Aplikacji zawarte zostały w Zasadach Ochrony Prywatności.
8 REKLAMACJE
8.1 Reklamacje związane z korzystaniem z Aplikacji oraz trudności ze świadczeniem za jej pośrednictwem usług, a także pytania należy kierować do Operatora na adres poczty elektronicznej aplikacja@fundacjafosa.pl.
8.2 Reklamacja powinna zawierać w swej treści: imię, nazwisko, numer telefonu adres e-mail, informację o aktualnej wersji systemu teleinformatycznego zainstalowanego na urządzeniu mobilnym oraz opis zgłoszenia.
8.3 W terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji Operator rozpatrzy reklamację oraz poinformuje Użytkownika/Użytkowniczkę, za pomocą poczty elektronicznej, o sposobie jej rozpatrzenia. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez użytkownika na prośbę operatora, przedłuża okres rozpatrywania reklamacji
9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
9.1 W sytuacjach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu cywilnego oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
9.2 Wszelkie spory dotyczące lub wynikające z korzystania przez Użytkownika/Użytkowniczkę z Usług zostaną rozstrzygnięte przez sąd właściwy dla siedziby Operatora.
9.3 Regulamin dostępny jest za pośrednictwem Aplikacji oraz na stronie internetowej dotyczącej aplikacji – www.wsparciewgdansku.pl.
9.4 Operator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym czasie. O zmianach Regulaminu Użytkownicy zostaną poinformowani przy pierwszym uruchomieniu Aplikacji po zmienia w Regulaminie. Zmiany w regulaminie uważane są za zaakceptowane przez Użytkownika/Użytkowniczkę z momentem dalszego korzystania przez niego/nią z Aplikacji po wejściu zmian w życie.
9.5 Regulamin wchodzi w życie od 1grudnia 2020 i został zaktualizowany w dniu 23 grudnia 2024 roku.