Adres i Kontakt
Adres
Głęboka 11, Gdańsk
GPS
54.3522575, 18.6738679
Telefon
Uwaga: Znalazłaś lub znalazłeś nieprawidłowości w danych, prosimy skontaktuj się z nami. pik@fundacjafosa.pl
Placówka wsparcia dziennego w formie specjalistycznej. Jego misją jest profesjonalna pomoc dzieciom, młodzieży i ich rodzinom poprzez kompleksowe oddziaływania profilaktyczno-terapeutyczne, opiekuńczo-wychowawcze i konsultacyjno-doradcze.
Placówka oferuje pomoc dla 40 podopiecznych w wieku od 5 do 18 lat oraz ich rodzin. Przyjmujemy dzieci i młodzież wywodzące się ze środowisk szczególnie potrzebujących.
Ognisko Wychowawcze zapewnia dzieciom:
- opiekę i wychowanie
- pomoc w nauce,
- szeroką ofertę bezpłatnych zajęć o profilu artystycznym, sportowym i edukacyjnym
- wyposażenie w przedmioty potrzebne do zajęć, w miarę możliwości w odzież, obuwie, bieliznę i inne przedmioty osobistego użytku, stosownie do wieku i innych potrzeb
- zajęcia socjoterapeutyczne, terapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne oraz logopedyczne, psychokorekcyjne lub psychoprofilaktyczne
- naukę języka angielskiego
- stałą pracę z rodziną dziecka
- przynajmniej jeden posiłek dostosowany do pory dnia i czasu przebywania,
- możliwość korzystania z doradztwa rodzinnego, spotkania indywidualne, zajęcia psychoedukacyjne z elementami szkoły dla rodziców
Założenia
Wszystkie działania podejmowane w Ognisku Wychowawczym mają na uwadze dobro dziecka i poszanowanie jego praw. Priorytetowym celem placówki jest wyrównywanie deficytów rozwojowych, powstałych na skutek zaniedbań środowiska wychowawczego oraz wspieranie dalszego rozwoju dzieci poprzez zindywidualizowanie oddziaływań wychowawczych.
Główne zadania Ogniska:
- wspieranie rodziny w sprawowaniu jej podstawowych funkcji
- zapewnienie pomocy rodzinie i dzieciom sprawiającym problemy wychowawcze, zagrożonym demoralizacją, przestępczością lub uzależnieniami
- prowadzenie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego dla rodziców podopiecznych (kształtowanie poczucia odpowiedzialności za moralny, społeczny, intelektualny i fizyczny rozwój dziecka)
- stała współpraca z rodziną wychowanka celem podtrzymania więzi emocjonalnej dziecka z rodziną i opiekunami wdrażanie wychowanków do przestrzegania zasad współżycia społecznego, wspieranie procesu usamodzielniania
- kształtowanie właściwej motywacji do realizowania obowiązku szkolnego, udzielanie pomocy w sytuacjach kryzysowych w toku kariery szkolnej (rozwiązywanie problemów powstających na tle niepowodzeń szkolnych, konfliktów rówieśniczych, rodzinnych i osobistych, pomoc w nauce oraz preorientacja zawodowa)
- wychowywanie do pracy i poprzez pracę, w oparciu o zasady samorządności
- organizowanie czasu wolnego i tworzenie podopiecznym warunków do rozwoju zainteresowań poprzez udział w różnorodnych formach zajęć indywidualnych i grupowych
- troska o wysoki poziom kultury osobistej
- rozpoznawanie i eliminowanie przyczyn zaburzeń zachowania i przeciwdziałanie wszelkim formom niedostosowania społecznego (używki, występki chuligańskie, przemoc i agresja , kradzieże)
- prowadzenie zajęć specjalistycznych: socjoterapeutycznych, profilaktycznych i wyrównujących braki
- ścisła współpraca ze szkołami, poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, zespołami socjalnymi MOPR-u, Sądem Rodzinnym, kuratorami sądowymi, ośrodkami terapii uzależnień i innymi instytucjami pracującymi na rzecz dzieci i rodziny
- stałe Spotkania Interdyscyplinarne
- udzielanie pomocy socjalnej (dożywianie, doraźna pomoc materialna)
Realizacja zadań wychowawczych:
- tworzenie wychowankom warunków do fizycznego, psychicznego, oraz poznawczego rozwoju
- poszanowanie podmiotowości dziecka (uwzględnianie jego wniosków, we wszystkich dotyczących go sprawach oraz informowanie o podejmowanych wobec niego działaniach)
- zapewnienie wychowankom poczucia bezpieczeństwa i akceptacji
- troska o poszanowanie i podtrzymywanie więzi emocjonalnych dziecka z rodzicami, rodzeństwem i innymi osobami ważnymi dla dziecka
- uzgadnianie ważnych decyzji dotyczących dziecka z jego rodzicami lub opiekunami prawnymi
- ukazywanie właściwego nawiązywania więzi uczuciowych i związków interpersonalnych (rozróżnianie i pielęgnowanie uczuć koleżeństwa, przyjaźni i miłości)
- uczenie tradycji, miłości Ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego
- nauka planowania i organizowania czasu wolnego (zajęć codziennych, tygodniowych oraz długoplanowych projektów stosownie do wieku i potrzeb dziecka)
- rozwijanie w wychowankach postawy tolerancji w duchu szeroko pojętej wolności (wyznanie, płeć, rasa i światopogląd)
- kształtowanie nawyków i zachowań pro zdrowotnych
- tworzenie poczucia współodpowiedzialności za placówkę i poszanowania mienia społecznego



Skontaktuj się z nami, jeśli Twój projekt/ działanie jest skierowane dla osób mieszkających w Gdańsku.
