Kryzys to stan dezorganizacji, niecodzienna sytuacja, z którą człowiek musi się mierzyć. Aktualnie wszyscy zmagają się z kryzysem środowiskowym – pandemią – który wpływa na całe społeczeństwo. Informacje o nowych przypadkach zakażenia rozpowszechniają się szybko, pojawiają się nowe obostrzenia czy zalecenia. Każdy inaczej radzi sobie w obecnej sytuacji, emocje i odczucia, które możesz odczuwać mogą być skrajnie różne, ale najczęściej może pojawić się niepokój, nadmierny stres, napięcie czy lęk. Jest to normalne i jak najbardziej naturalne. Każdy człowiek jest wyposażony w różne mechanizmy radzenia sobie. Poniżej znajdziesz kilka sposobów, dzięki którym możesz lepiej radzić sobie w obecnej sytuacji.

Ogólne zalecenia dla osób z trudnościami psychicznymi w okresie pandemii:

  1. Kontakty społeczne są istotne dla naszego samopoczucia – bądź w kontakcie ze swoją rodziną, przyjaciółmi i znajomymi. Pomogą Ci w tym wszelkie formy kontaktu zdalnego: telefon, komunikatory i serwisy społecznościowe.
  2. Wprowadź lub utrzymuj strukturę dnia. Zachowuj porządek dnia i nocy.
  3. Stosuj się do zaleceń Ministerstwa Zdrowia, dotyczących zasad higieny. Pomoże Ci to dodatkowo utrzymać poczucie kontroli, a to pozytywnie wpłynie na Twoje samopoczucie.
  4. Postaraj się nie śledzić stale informacji i nowych doniesień w sprawie wirusa. Wystarczy jeśli raz dziennie sprawdzisz wiadomości.
  5. Znajdź swoje indywidualne sposoby na zrelaksowanie się, to co zwykle pomaga Ci się odstresować. Może to być np. joga, oglądanie ulubionego serialu czy domowe SPA.
  6. Rozwijaj swoje pasję i spędzaj wolny czas, w sposób który lubisz. Może to właśnie teraz odnajdziesz nowe hobby.
  7. Dbaj o zdrowe odżywianie i pozostań aktywny fizycznie.
  8. Jeśli pracujesz zdalnie to znajdź równowagę pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym. Postaraj się wyznaczyć granice między przestrzenią domową, a służbową oraz ustalić harmonogram pracy.

Pamiętaj, że nie jesteś sam. Jeśli jest Ci ciężko, czujesz się samotny, potrzebujesz z kimś porozmawiać to skontaktuj się z Punktem Informacyjno- Konsultacyjnym lub innymi wymienionymi na naszej stronie placówkami, które oferują wsparcie dla każdej mieszkanki i każdego mieszkańca Miasta Gdańska.

Skontaktuj się z naszymi konsultantami:

  • Telefon: 787 960 860; 790 200 282 lub 577 772 838,
  • Messenger: @PIK – Punkt Informacyjno-Konsultacyjny Fundacji FOSA
  • E-mail: pik@fundacjafosa.pl lub pik2@fundacjafosa.pl
  • Skype: PIK Fundacja FOSA, PIK Fundacja FOSA 2, PIK Fundacja FOSA 3

Wsparcie psychologiczne online dla mieszkanek i mieszkańców Miasta Gdańska:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Narodowy Fundusz Zdrowia publikuje filmy w ramach cyklu „Wsparcie psychologiczne w czasie epidemii” na kanale YouTube – AkademiaNFZ.

Zrealizowane zostały przy współpracy specjalistów psychoterapii.
(łącznie opublikowane zostanie 10 odcinków)

Akademia NFZ

Odc 1

Odc 2

Odc 3

Odc 4

Odc 5

Odc 6

Odc 7

Odc 8

Odc 9

Dodatkowo:

https://www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie

 

Skip to content